Maaf, aku perlu bersuara

I want the best for my friends
Im not a lone doctor
What fun would it be if im just the only smiling at the end of day?

We say we care for each other
And share feelings together
But when it seems we desperately need something
Others are left behind
Can we not be selfish?

X banyak yang ingin aku sampaikan hari
Cuma aku rasa sedih atas apa yang sudah berlaku hari ini
Aku minta maaf kalau penulisan aku kali ini, dapat menyinggung sesetengah pihak
Tapi percayalah, niatku hanyalah kepada kebaikan setiap individu
Aku sentiasa menerima apa saja kritikan

Sudah semestinya, dalam satu kumpulan pelajar itu....
Ada yg pandai, dan ada yang kurang
Ada yang berkeyakinan, dan ada yang merendah diri
Setiap individu punya kelemahan
kerana setiap hamba ALLAH itu tidak dilahirkan dengan sempurna
Supaya kita bersyukur, dan sentiasa munasabah diri

Aku faham, situasi tertentu, kita merasakan perlu untuk dikejar
Tapi apalah maknanya perlumbaan itu jika kawan terpaksa diabaikan
Biarlah semua berjaya....
Semuanya diberikan peluang....
Sanggup kita melihat seorang kawan itu terumbang ambing ditenggelam kegagalan?

Jikalau punya yang lebih, lapangkan dada berkongsi
Supaya sama-sama dapat mengatasi kelemahan, dan sama-sama menjadi lebih sempurna
Jangan kita takut atas kekurangan
Kerana kawan sentiasa bersama
Indahnya persahabatan itu, jikalau mereka saling bantu-membantu
Kerana kejayaan itu hanya manis pabila dikongsi

Peringatan kepada kita, terutaman aku sendiri
Jangan sesekali kita pentingkan diri

6 comments:

Dr Anas MA said...

salam bro,
nicely written.
success is nothing without friends to share it with.
ukhuwah is priceless

Let us all change our perspective from ME to WE.

PS: now don't u think u appreciate your SR's better?he3

aliff asyraf said...

I do... I always do... :)

AnAk iBu said...

betul weh.
ak sokong.
sgt bangga ketika kau besuara tadik.

aliff asyraf said...

Tq nanti
Tapi aku setakat boleh menyuarakan pendapat
Mungkin gak aku salah
Hati dan fikiran manusia bukan senang dilentur............

anwar azhari said...

selfish as it is.
it took a self to make it broken.
so pierce through the unknown self.
to recon,
that the selfish in us,
is the selfish mirrored.
but bare in mind that,
however selfish we could be,
the lost of only God knows are on us.
and be wake that indeed lost are on the reign of self-seeking.
and found none.




-unknown author-

aliff asyraf said...

anwar azahari : how interesting... haha. Although, I must admit it took me awhile to understand.. I'll reply from what I understand...

Yup, overcoming selfishness is never easy... But not impossible..

And the journey of self-discovory willnever come out zero. Realizing it or not there's always something we learn along the way...

So search deeper... May always guide us t the right self