Mission Impossibleku

Ma Hadhorat Al-Lati Kanat Maujudah Kobli Al-Islam?

Ma akhir al-madinah sakhotho iran a'la aidi al-arabi al-fatahin?

Ma syahadiyat al-a'jam al-lati dahuluk al-islam?

Apa dia cakap ni???
Kejam sungguh... kot2 bagi la yg senang sikit.
X sume ada basic arab..............
Adei, berpeluh-peluh aku jawab
Dapat je kertas soalan aku hanya mampu tersenyum... :D
Lebar gak aa...
Dah la per 50...
Berapa passing mark dia ni???

Hmmm, daripada satu kertas yg penuh ngan soalan tu ada la kot 2/3 aku isi..
Ntah apa2 ntah aku menagarut...
Ya ustaz, bagi la ana lulus ye... hehe... Saya student yg baik..
Senyum je memanjang dalam kelas
Ustaz wat lawak walaupun saya x faham saya gelak gak... Wahaha

Apa2pun, aku x sangka aku boleh habiskan gak subjek elektif islamic studies dalam bahasa arab ni...
Banyak kali fikir nak tarik diri...
Walaupun cuma setakat macam 20% je yg aku faham tapi xpela...
Aku nak kan bahasa arab tu...
Sikitpun jadi la...
mission accomplish [tolonglah lulus x2]

Terima kasih ye kepada sahabat2 seperjuangan dalam subjek ni..
Acap, Ayo, Syahmi, Naqi
Satu hari nak dekat exam, eh x2, 5 min sebelum masuk dewan periksa sanggup gak ajar aku...
Sayang dowh korang...


Sebenarnya susah mana pun sesuatu perkara tu, kalau kita usaha dengan niat dengan ikhlas, insyaAllah kita akan dapat... Jangan sebab kita rasa susah, rasa mustahil, rasa x mampu, kita nak give up... Teruskan, jangan sesekali patah balik daripada pilihan yang baik.. Klau memang diri x mampu, rujuk kawan.. rujuk ustaz... Menuntut ilmu itu satu ibadah fardhu ain.. Carilah ilmu sambil beramal...


Percayakan Usaha Sendiri

Al Najm [ayat 39]
dan bahwasanya seorang manusia tiada memperoleh selain apa yang telah diusahakannya,

Al Najm [ayat 40]
dan bahwasanya usaha itu kelak akan diperlihatkan (kepadanya).

Al Najm [ayat 41]
Kemudian akan diberi balasan kepadanya dengan balasan yang paling sempurna,

1 comments:

AnAk iBu said...

pesanan rasmi blogger:
hari2 pon bole blaja bahasa arab ngn baba jual halawiyat..

tett~

mood saye sgt baek~